Mám více ubytovacích zařízení

Často se stává, že provozovatel nebo majitel provozuje více ubytovacích zařízení najednou.

V takovém případě řeší otázku:

Mám si založit 1 účet Trevlixu a dát do něj všechny provozovny?

Nebo potřebuji samostatný účet Trevlixu pro každé ubytovací zařízení?

Většinou je odpověď jednoduchá:

Jedno ubytovací zařízení a více ubytovacích jednotek

Pokud se jedná o více ubytovacích jednotek (pokoje, apartmány) na stejné adrese, pod stejným názvem ubytovacího zařízení, tak se bude jednat o jedno ubytovací zařízení (hotel nebo penzion s více pokoji, skupina apartmánů v jednom objektu, skupina chatek na jednom pozemku) a stačí tedy jeden účet Trevlixu.

Více ubytovacích zařízení

Naopak pokud se jedná o samostatná ubytovací zařízení s jinou adresou, pak pro každé ubytovací zařízení je potřeba založit samostatný účet Trevlixu.

 

Provozovatelé si někdy říkají, že raději ušetří nějakou stokorunu a dají všechny ubytovací jednotky (pokoje, apartmány, chaty) různých ubytovacích zařízení do jednoho účtu a ještě  "budou mít všechno pěkně pohromadě".

 

Ve skutečnosti si ale jen zkomplikují práci v mnoha oblastech.

 

Mají pak sice všechno pohromadě, ale problém je v tom, že mají na jedné hromadě nesouvisející data

Všechny PMS (systémy pro ubytovací zařízení), jsou určeny pro jedno ubytovací zařízení. Pokud je jich vloženo do jednoho účtu více, vznikne problém například:

  • s jednou hlavní adresou ubytovacího zařízení
  • jedny fakturační údaje
  • jedna komunikační emailová adresa pro rezervace a komunikaci
  • jedna číselná řada typů učetních dokumentů (zálohové faktury různých ubytovacích zařízení budou smíchány dohromady)
  • všechny rezervace i platby budou smíchány dohromady
  • statistiky a výkazy hostů nebudou dávat smysl (např. výpočet městského poplatku ani export dat pro oznamování cizinců nebude možný, protože budou dohromady započítání hosté z různých ubytovacích zařízení), atd.

Problém s propojením s katalogy ubytování při spojení více ubytovacích zařízení do jednoho účtu

A nejen všechny PMS (systémy pro ubytovací zařízení), ale také OTA (katalogy ubytování) mají 1 účet vždy určen jen pro 1 ubytovací zařízení.

Např. Booking.com vám nepovolí v jednom účtu pod jedním ID vložit více ubytovacích zařízení na různých adresách. (Umožní vám více ubytovacích zařízení propojit, ale to je něco jiného, k tomu se dostaneme níže.)
Možná jste si jako provozovatel povzdechli: Proč si mám zakládat další účet na Bookingu, když už jeden mám? Ale jde o to, že host si rezervuje ubytování buď v penzionu A v Olomouci nebo penzionu B v Brně. Fakt, že oba penziony provozuje stejný majitel nebo provozovatel, není pro hosta primární, pro něj je podstatné, v jakém ubytovacím zařízení si rezervuje ubytování. A z tohoto pohledu se na to musí dívat také katalog ubytování.

 

Takže pokud už máte například účet u Bookingu, a máte zde ubytovací zařízení založeny odděleně, založte si vždy odpovídajícím způsobem odděleně účty také v Trevlixu. Jinak totiž nebude možné aktivovat Channel manager pro synchronizaci obsazenosti a cen.

 

 Channel manager nemůže propojit 2 účty např. na Booking.com s 1 účtem v Trevlixu, to je technicky nemožné.

 

Pokud máte větší počet oddělených ubytovacích zařízení s 1 ubytovací jednotkou (za kterou se platí stejná minimální platba jako za 5 pokojů) a výsledná cena se vám proto zdá vysoká, zkuste nám napsat přes modul Dotazy. Možná společně vymyslíme nějakou slevu  

No dobře, ale nechci se pořád odhlašovat a přihlašovat mezi více účty Trevlixu

Pokud v prohlížeči na bezpečném zařízení umožníte uložení obou hesel, pak přepnutí mezi účty bude záležitost maximálně 3 sekund.

 

Ale víme, že čas je vzácný a jednoduchost a pohodlí uživatele je pro nás zákon č. 1.

Proto si můžete si své účty Trevlixu propojit tak, že se mezi nim přepnete jen kliknutím na ikonu.

2 ikona přepnout jiné ubytovací zařízení

 

Jak propojit více účtů Trevlixu a přepínat na jiné ubytovací zařízení?