Kontrola funkčnosti importu a exportu iCalendar

Zde najdete informace, jak postupovat, pokud chcete ověřit správnou funkčnost vašeho nastavení exportu iCalednar z Trevlixu a importu iCalendar z katalogů.

1. Export iCalendar z Trevlixu

Trevlix: Nastavení - Nastavit Export ve formátu iCalendar

 

Trevlix - iCalendar - Export

 

Zde si zkopírujte do schránky adresu iCal feedu pro pokoj, který chcete zkontrolovat (buď variantu Základní nebo Kompletní export).

Zkopírovanou adresu vložte do libovolné čtečky iCal feedů, například: https://tools.trevlix.com/ical-viewer/

Vidíte zde všechny rezervace pro daný pokoj, které jsou starší než 1 minuta?

Pokud ne, pak je to jediná situace, kterou může řešit podpora Trevlixu.

2. Kontrola importu rezervací z Trevlixu v libovolném katalogu

  • máte v nastavení katalogu pro příslušný pokoj vloženou správnou adresu exportního feedu z Trevlixu?
  • uplynul už interval, ve kterém váš katalog průměrně stahuje nová data z iCalendar feedů? Podle typu katalogu to může být deset minut nebo třeba i deset hodin. Neočekávejte od funkce iCalendar v katalozích import do 5 minut, který zajistí pouze spojení typu Channel manager

  • rezervaci vidíte v exportním feedu z Trevlixu (ověřeno čtečkou), adresa feedu je v katalogu správně vložena, uplynul  dostatečně dlouhý interval a rezervace se v katalogu stále neobjevila? 
    Pak je čas kontaktovat podporu příslušného katalogu, zaslat jim odkaz na feed a dotaz, proč se konkrétní rezervace neobjevuje v katalogu ani po X minutách/hodinách.

    V této situaci nemá smysl kontaktovat podporu Trevlixu. Trevlix nemá žádný mechanismus, jak nebo kdy donutit katalog stáhnout si rezervaci, která je korektně exportována v iCalendar feedu.

3. Kontrola importních feedů z katalogů

a) Zkontrolujte si, zda máte vloženou správnou adresu feedu a nastaveno její správné spojení v Trevlixu:

 

Nastavení - Nastavit import ve formátu iCalendar

 

b) Zkopírujte si adresu iCalendar feedu svého katalogu buď z Trevlixu nebo ze svého katalogu a vložte ji do libovolné čtečky iCalendar, např.

 

https://tools.trevlix.com/ical-viewer/

 

Jsou zde všechny rezervace, které byly v katalogu pro tento pokoj vytvořeny?

Pokud ne, kontaktujte podporu katalogu s dotazem, prož není na adrese feedu rezervace, kterou vidíte v extranetu svého katalogu.

 

Jsou rezervace importovány v Trevlixu?

Pokud je zde nevidíte, zkontrolujte nejprve také:

  • stornované rezervace v daném termínu a pokoji. Stornovaná rezervace se již z feedu iCalendar nikdy neimportuje znovu - pokud by tomu tak bylo, pak byste nemohli nikdy zrušit rezervaci importovanou z iCalendar.
  • nejedná se v daném termínu o uzávěru (nikoli rezervaci), která by mohla být blokována importním filtrem, jehož cílem je import pouze rezervací?

4. Import do katalogu je příliš pomalý?

Probíhá import do katalogu příliš pomalu? Vznikly vám kvůli tomu nějaké overbookingy?

 

Trevlix importuje rezervace ze všech feedů v intervalech 10-15 minut.

 

Trevlix nicméně nemůže nijak ovlivnit, v jakých intervalech zpracovávají exportní feedy Trevlixu jiné katalogy. To je nastavení ovlivnitelné jen a pouze daným katalogem.

 

Pokud daný katalog nabízí také variantu spojení Channel manager, ta bude vždy kvalitnějším a rychlejším řešením než import/export iCalendar.