Jak používat Channel manager

pokud už máte aktivován Channel manager, najdete zde info, jak ho správně používat.
Většina akcí je automatických, ale někdy budete potřebovat vědět, co a kde si můžete nastavit.

1. Import budoucích rezervací z katalogu (provedeme pro vás my při aktivaci)

Tento krok popisujeme jen pro vaši informaci, zařídíme to pro vás 😉

Po aktivaci Vám importujeme budoucí rezervace z katalogu ubytování.

Pokud již byly rezervace do Trevlixu vloženy jiným způsobem, např. ručně nebo pomocí propojení typu iCalendar, je potřeba ruční rezervace nastavit do nekolizního stavu a importovat spárované rezervace z Channel manageru. 

 

Channel manager - import budoucích rezervací

2. Nastavení přirážky/slevy pro katalog

Katalogy ubytování si často berou za zprostředkování rezervací vysoké provize.
Proto možná budete chtít zvýhodnit hosty, kteří k rezervacím využijí váš rezervační systém.

 

Nastavení přirážky k základní ceně nastavené v Trevlixu můžete pro každý katalog nastavit v:

 

Nastavení -  Nastavit Channel manager - Zvolte katalogy ubytování - záložka "Nastavení katalogů" - přirážka (%) - Uložit

 

Channel manager - Nastavit přirážku

Upozornění: Pro katalog Booking.com nenastavujete nikdy měnu CZK, Booking.com měnu CZK v extranetu nepodporuje, pouze EUR.
Tip: Po změně přirážky pro katalog je potřeba vždy provést export cen do katalogu, aby se změna projevila.

3. Správná synchronizace obsazenosti

Po aktivaci Channel manageru se již rezervace z katalogů automaticky importují do Trevlixu a rezervace z Trevlixu automaticky exportují do katalogů.

 

Před aktivací Channel manageru jste pravděpodobně byli zvyklí obsazenost synchronizovat ručně.

Nyní už obvykle nemusíte obsazenost řešit. Pokud ale máte pocit, že jste našli chybu obsazenosti v katalogu (i to se může stát, katalogy nejsou dokonalé), můžete využít funkci pro export obsazenosti z Trevlixu do katalogu. Nemusíte se obávat tuto funkci použít, Trevlix by měl vždy mít nastavenou správnou obsazenost a pokud máte pochybnosti o správnosti obsazenosti v katalogu, můžete provést například export obsazenosti na 3 měsíce dopředu. Pokud by v katalogu byla nějaká chyba obsazenosti, tak ji tímto exportem z Trevlixu opravíte.

 

Nastavení -  Nastavit Channel manager - Zvolte katalogy ubytování (např. Booking.com) - Export obsazenosti do katalogu - Datum od-do - Exportovat

 

Channel manager - Export obsazenosti

Channel manager - Export obsazenosti - krok 2

 

Pozn.: Export pro delší období může trvat delší dobu.

4. Úvodní nebo mimořádný export cen do katalogu

Po aktivaci Channel manageru vám například katalog Booking.com již neumožní editovat ceny v administraci, ceny se nastavují exportem z Trevlixu do katalogu.

 

Úvodní export cen z Trevlixu do Bookingu vám provedeme my.

 

Při běžných změnách cen v modulu Ceny je zaškrtnuta výchozí volba exportu změn do katalogu (viz návod níže bod 6). Obvykle tedy nástroj pro export cen nemusíte používat. Nástroj pro export využijete například po změně výše přirážky pro katalog nebo při výrazných změnách kurzu měn, pokud máte v katalogu jinou měnu než v Trevlixu.

 

Export cen do katalogu můžete provést zde:

 

Nastavení -  Channel manager - Zvolte katalogy ubytování (např. Booking.com) - Export cen do katalogu - Datum od-do - Exportovat

Channel manager - exportovat ceny pro období

Pozn.: Export pro delší období může trvat delší dobu.

 

Společně s exportem cen se exportují také nastavené restrikce, pokud máte nějaké v Trevlixu nastaveny (např. minimální počet nocí, rezervace minimálně dnů předem).

5. Změnil se výrazně kurz EUR a potřebuji změnit ceny na Booking.com

Tento bod se Vás týká pouze, pokud se výchozí měna v Trevlixu liší od měny v Bookingu.

(Booking.com nepodporuje měnu CZK v administraci, ale Trevlix si umí sám měny zkonvertovat podle aktuálního kurzu a do Bookingu exportovat ceny v EUR.)

Stačí provést export cen (viz bod 4) např. od dnešního dne na 1 rok nebo období, pro které máte zadány ceny předem.

6. Běžné úpravy cen v Trevlixu a v katalogu

Při každé editaci cen v modulu Ceny v Trevlixu si můžete zaškrtnutím zvolit (výchozí předvolba = povoleno), jestli si přejete změny exportovat také do katalogů:

 

Channel manager - exportovat ceny

 

Pozn.: Katalog Booking.com používá pro nastavení odlišných cen pro různý počet hostů tzv. odvozené ceny.

Cenu pro jiný počet hostů můžete stanovit odchylkou od základní ceny v procentech nebo částkou slevy/přirážky.
Toto obvykle nastavujeme při aktivaci Channel manageru a pravděpodobně zde nebudete muset nic měnit.

Booking - odvozené ceny

Odvozené ceny jsou platné pro všechna období, takže se automaticky propíší pro celou budoucnost.

7. Proveďte export obsazenosti vždy alespoň 1x ročně

Katalog Booking.com má tu zvláštnost, že v budoucnosti, ve které nebyla ještě zadána žádná obsazenost, nenastaví automaticky výchozí obsazenost podle maximálního počtu pokojů, ale vytvoří zde "díru" (žádná data).

 

Je tedy potřeba jednou za čas exportovat do budoucnosti obsazenost. Pokud provedete export na 2 roky dopředu, máte problém na tu dobu ošetřen. Dobrým zvykem je vždy provést export obsazenosti před začátkem nové sezóny alespoň na 18 měsíců předem. Nemusíte se bát, že exportem něco narušíte, export vždy nastaví správnou obsazenost podle Trevlixu.

 

Nastavení - Channel manager - Booking.com - Export obsazenosti do katalogu:

Channel manager - Export obsazenosti

To je vše

Když si s něčím nebudete vědět rady, pomůžeme vám na emailu  🙂