1. Analýzy návštěvnosti a měření konverzí

Pro měření návštěvnosti a konverzí (tedy dokončených rezervací) rezervačního systému můžete použít službu Google Analytics, Google Ads, Facebook nebo Sklik.


Analýzy spustíte doplněním měřícího ID (pouze ID, ne celého měřícího kódu) zvolené služby v:

 

Nastavení - Rezervační systém pro váš web - Měření konverzí

Měření konverzí a analýzy návštěvnosti

2. Google Analytics

Pokud chcete sledovat návštěvnost rezervačního systému na vašem webu pomocí Google Analytics , přesvědčte se, že máte v poli Google Analytics ID nastavou správnou hodnotu ID měření vašeho účtu Google Analytics:

 

Nastavení - Rezervační systém pro váš web - Měření konverzí

 

V novějších účtech má formát např. G-A1B2C3D4E5, ve starších účtech např. UA-123456789-1 a je samozřejmě vždy unikátní pro váš účet.

3. Měření konverzí - Google Analytics verze GA4 a Google Ads

Při dokončení rezervace odesílá Trevlix do Google Analytics (a také do Google Ads, pokud máte službu nastavenou) událost "conversion".

 

Tento typ události byste si měli v Google Analytics označit jako konverzi:

Google Analytics (verze GA4): Přehledy - Zapojení - Události - řádek "conversion" - Označit jako konverzi

 

Událost conversion

 

Tip: Tato nápověda a náhled jsou určeny pro současnou verzi Google Analytics 4.
Není určena pro starší verzi Google Universal Analytics, jejíž podporu Google ukončuje k 1.4.2022.

4. Mám problém se zobrazením statistik uvnitř iframe na webu - Google Analytics GA4

U některých účtů může nastat problém s povolením měřícího kódu uvnitř rezervačního iframe.

 

Pokud jste si jisti, že máte vše nastaveno správně a ani po 48 hodinách nevidíte testovací přístupy a rezervace v Google Analytics, můžete zkusit doplnit do konfigurace domén kromě vaší domény také doménu rezervačního systému book.trevlix.com v Google Analytics (verze GA4):
Správce - Datové streamy - zvolit stream - Další nastavení značkování - Konfigurace vašich domén

 

Konfigurace domén Google Analytics

Pro zvýšení pravděpodobnosti získání správných informací o zdrojích konverzí můžete také nastavit vaši vlastní doménu jako nežádoucí zdroj odkazu:
Správce - Datové streamy - Další nastavení značkování - Vytvoření seznamu nežádoucích odkazujících zdrojů
(Specifikování domén, jejichž návštěvnost by neměla být považována za odkazující zdroje - např. www.vasedomena.cz)

5. Nedaří se mi sledovat zdroje konverzí v Google Ads

A) Pro povolení sledování zdrojů konverzí mezi více doménami může být zapotřebí přidat do měřícího kódu webu ubytovacího zařízení, do kterého vkládáte iframe rezervačního systému, parametr linker a do něj uvést kromě domény vašeho webu také doménu book.trevlix.com a nastavení cookie_flags - viz příklad:

 

gtag('set', 'linker', {'domains': ['book.trevlix.com', 'www.vasedomena.cz']});
gtag('config', 'TAG_ID', {cookie_flags: 'secure;samesite=none'});

 

Celý měřící kód:

gtag mereni

 

B) Trevlix bude automaticky hodnotu linker i cookie_flags doplňovat do měřícího kódu i do konverzí. Pokud odesíláte konverze ještě z jiných míst webu ubytovacího zařízení, můžete zde také doplnit parametr linker (za hodnotu send_to).

 

Tzn. pokud v měřícím kódu Google Ads máte například řádek:

gtag('event', 'conversion', {'send_to': 'AW-1234567890/AbCDEFGHIJKLMNOP'});

 

je potřeba jej změnit na:

gtag('event', 'conversion', {'send_to': 'AW-1234567890/AbCDEFGHIJKLMNOP', 'linker': {'domains': ['book.trevlix.com', 'vase-domena.com']}});

 

, kde:

vase-domena.com je název domény vašeho webu.

AW-1234567890/AbCDEFGHIJKLMNOP je jen příklad, je potřeba zaměnit za vaše skutečné dosavadní identifikátory měřícího kódu.

6. Nepodařilo se mi zprovoznit analýzy

Služba měření návštěvnosti a konverzí je poskytována jako doplněk zdarma bez záruky a bez bezplatné individuální podpory.

 

Současný stav je takový, že důraz na soukromí návštěvníků Internetu je čím dál silnější a výchozí nastavení prohlížečů jsou čím dál restriktivnější v povolování cookies a technologií nezbytných pro měření návštěvnosti. Pokud prohlížeč návštěvníka nepovolí tyto funkce, nelze bohužel nic změřit. Dá se očekávat, že celý obor analýz návštěvnosti projde velkou změnou směrem k výraznému omezení schopnosti provozovatele webu získat ucelenější data o návštěvnosti a konverzích.

 

Pokud si přejete, abychom vám nastavení provedli nebo zkontrolovali, budeme potřebovat přidělení přístupu do Google Analytics.

V případě vyžádaného zásahu z naší strany se jedná o placenou službu individuální podpory.