1. Analýzy návštěvnosti a měření konverzí
Pro měření návštěvnosti a konverzí (tedy dokončených rezervací) rezervačního systému můžete použít službu Google Analytics, Google Ads, Facebook nebo Sklik.
Analýzy spustíte doplněním měřícího ID (pouze ID, ne celého měřícího kódu) zvolené služby v:
Nastavení - Rezervační systém pro váš web - Měření konverzí
2. Google Analytics
Pokud chcete sledovat návštěvnost rezervačního systému na vašem webu pomocí Google Analytics , přesvědčte se, že máte v poli Google Analytics ID nastavou správnou hodnotu ID měření vašeho účtu Google Analytics:
Nastavení - Rezervační systém pro váš web - Měření konverzí
V novějších účtech má formát např. G-A1B2C3D4E5, ve starších účtech např. UA-123456789-1 a je samozřejmě vždy unikátní pro váš účet.
3. Měření konverzí - Google Analytics verze GA4 a Google Ads
Při dokončení rezervace odesílá Trevlix do Google Analytics (a také do Google Ads, pokud máte službu nastavenou) událost "conversion".
Tento typ události byste si měli v Google Analytics označit jako konverzi:
Google Analytics (verze GA4): Přehledy - Zapojení - Události - řádek "conversion" - Označit jako konverzi
4. Mám problém se zobrazením statistik uvnitř iframe na webu - Google Analytics GA4
U některých účtů může nastat problém s povolením měřícího kódu uvnitř rezervačního iframe.
Pokud jste si jisti, že máte vše nastaveno správně a ani po 48 hodinách nevidíte testovací přístupy a rezervace v Google Analytics, můžete zkusit doplnit do konfigurace domén kromě vaší domény také doménu rezervačního systému book.trevlix.com v Google Analytics (verze GA4):
Správce - Datové streamy - zvolit stream - Další nastavení značkování - Konfigurace vašich domén
Pro zvýšení pravděpodobnosti získání správných informací o zdrojích konverzí můžete také nastavit vaši vlastní doménu jako nežádoucí zdroj odkazu:
Správce - Datové streamy - Další nastavení značkování - Vytvoření seznamu nežádoucích odkazujících zdrojů
(Specifikování domén, jejichž návštěvnost by neměla být považována za odkazující zdroje - např. www.vasedomena.cz)
5. Nedaří se mi sledovat zdroje konverzí v Google Ads
A) Pro povolení sledování zdrojů konverzí mezi více doménami může být zapotřebí přidat do měřícího kódu webu ubytovacího zařízení, do kterého vkládáte iframe rezervačního systému, parametr linker a do něj uvést kromě domény vašeho webu také doménu book.trevlix.com a nastavení cookie_flags - viz příklad:
gtag('set', 'linker', {'domains': ['book.trevlix.com', 'www.vasedomena.cz']});
gtag('config', 'TAG_ID', {cookie_flags: 'secure;samesite=none'});
Celý měřící kód:
B) Trevlix bude automaticky hodnotu linker i cookie_flags doplňovat do měřícího kódu i do konverzí. Pokud odesíláte konverze ještě z jiných míst webu ubytovacího zařízení, můžete zde také doplnit parametr linker (za hodnotu send_to).
Tzn. pokud v měřícím kódu Google Ads máte například řádek:
gtag('event', 'conversion', {'send_to': 'AW-1234567890/AbCDEFGHIJKLMNOP'});
je potřeba jej změnit na:
gtag('event', 'conversion', {'send_to': 'AW-1234567890/AbCDEFGHIJKLMNOP', 'linker': {'domains': ['book.trevlix.com', 'vase-domena.com']}});
, kde:
vase-domena.com je název domény vašeho webu.
AW-1234567890/AbCDEFGHIJKLMNOP je jen příklad, je potřeba zaměnit za vaše skutečné dosavadní identifikátory měřícího kódu.
6. Nepodařilo se mi zprovoznit analýzy
Služba měření návštěvnosti a konverzí je poskytována jako doplněk zdarma bez záruky a bez bezplatné individuální podpory.
Současný stav je takový, že důraz na soukromí návštěvníků Internetu je čím dál silnější a výchozí nastavení prohlížečů jsou čím dál restriktivnější v povolování cookies a technologií nezbytných pro měření návštěvnosti. Pokud prohlížeč nebo volba návštěvníka při akceptování cookies nepovolí tyto funkce, nelze bohužel údaje získat a měřit. Celý obor analýz návštěvnosti prochází velkou změnou směrem k výraznému omezení schopnosti provozovatele webu získat ucelenější data o návštěvnosti a konverzích.
Pokud si přejete, abychom vám nastavení provedli nebo zkontrolovali, budeme potřebovat přidělení přístupu do Google Analytics a přístupu ke správě vašeho webu. V případě vyžádaného zásahu z naší strany se jedná o placenou službu individuální podpory hodinovou sazbou tarifem programátorských prací.