Pro měření návštěvnosti a konverzí (tedy dokončených rezervací) rezervačního systému můžete použít službu Google Analytics, Google Ads, Facebook nebo Sklik.
Analýzy spustíte doplněním měřícího ID (pouze ID, ne celého měřícího kódu) zvolené služby v:
Nastavení - Rezervační systém pro váš web - Měření konverzí
Pokud chcete sledovat návštěvnost rezervačního systému na vašem webu pomocí Google Analytics , přesvědčte se, že máte v poli Google Analytics ID nastavou správnou hodnotu ID měření vašeho účtu Google Analytics:
Nastavení - Rezervační systém pro váš web - Měření konverzí
V novějších účtech má formát např. G-A1B2C3D4E5, ve starších účtech např. UA-123456789-1 a je samozřejmě vždy unikátní pro váš účet.
Při dokončení rezervace odesílá Trevlix do Google Analytics (a také do Google Ads, pokud máte službu nastavenou) událost "conversion".
Tento typ události byste si měli v Google Analytics označit jako konverzi:
Google Analytics (verze GA4): Přehledy - Zapojení - Události - řádek "conversion" - Označit jako konverzi
U některých účtů může nastat problém s povolením měřícího kódu uvnitř rezervačního iframe.
Pokud jste si jisti, že máte vše nastaveno správně a ani po 48 hodinách nevidíte testovací přístupy a rezervace v Google Analytics, můžete zkusit doplnit do konfigurace domén kromě vaší domény také doménu rezervačního systému book.trevlix.com v Google Analytics (verze GA4):
Správce - Datové streamy - zvolit stream - Další nastavení značkování - Konfigurace vašich domén
Pro zvýšení pravděpodobnosti získání správných informací o zdrojích konverzí můžete také nastavit vaši vlastní doménu jako nežádoucí zdroj odkazu:
Správce - Datové streamy - Další nastavení značkování - Vytvoření seznamu nežádoucích odkazujících zdrojů
(Specifikování domén, jejichž návštěvnost by neměla být považována za odkazující zdroje - např. www.vasedomena.cz)
A) Pro povolení sledování zdrojů konverzí mezi více doménami může být zapotřebí přidat do měřícího kódu webu ubytovacího zařízení, do kterého vkládáte iframe rezervačního systému, parametr linker a do něj uvést kromě domény vašeho webu také doménu book.trevlix.com a nastavení cookie_flags - viz příklad:
gtag('set', 'linker', {'domains': ['book.trevlix.com', 'www.vasedomena.cz']});
gtag('config', 'TAG_ID', {cookie_flags: 'secure;samesite=none'});
Celý měřící kód:
B) Trevlix bude automaticky hodnotu linker i cookie_flags doplňovat do měřícího kódu i do konverzí. Pokud odesíláte konverze ještě z jiných míst webu ubytovacího zařízení, můžete zde také doplnit parametr linker (za hodnotu send_to).
Tzn. pokud v měřícím kódu Google Ads máte například řádek:
gtag('event', 'conversion', {'send_to': 'AW-1234567890/AbCDEFGHIJKLMNOP'});
je potřeba jej změnit na:
gtag('event', 'conversion', {'send_to': 'AW-1234567890/AbCDEFGHIJKLMNOP', 'linker': {'domains': ['book.trevlix.com', 'vase-domena.com']}});
, kde:
vase-domena.com je název domény vašeho webu.
AW-1234567890/AbCDEFGHIJKLMNOP je jen příklad, je potřeba zaměnit za vaše skutečné dosavadní identifikátory měřícího kódu.
Služba měření návštěvnosti a konverzí je poskytována jako doplněk zdarma bez záruky a bez bezplatné individuální podpory.
Současný stav je takový, že důraz na soukromí návštěvníků Internetu je čím dál silnější a výchozí nastavení prohlížečů jsou čím dál restriktivnější v povolování cookies a technologií nezbytných pro měření návštěvnosti. Pokud prohlížeč nebo volba návštěvníka při akceptování cookies nepovolí tyto funkce, nelze bohužel údaje získat a měřit. Celý obor analýz návštěvnosti prochází velkou změnou směrem k výraznému omezení schopnosti provozovatele webu získat ucelenější data o návštěvnosti a konverzích.
Pokud si přejete, abychom vám nastavení provedli nebo zkontrolovali, budeme potřebovat přidělení přístupu do Google Analytics a přístupu ke správě vašeho webu. V případě vyžádaného zásahu z naší strany se jedná o placenou službu individuální podpory hodinovou sazbou tarifem programátorských prací.